Monday 18 July 2011

Rempitan: Kereta rempit aku masuk Workshop...

Inilah  kereta rempitan yang aku gunakan untuk tugasan harian atas urusan rasmi...Rungsing aku melihat kereta rempitan aku  yang telah berusia 10 tahun...Jadi,
Sesudah subuh aku terus ke bengkel Jalan Chan Saw Lin untuk melihat punca minyak keluar dari enjin.
Awi salah seorang mekanik dibengkel itu  pakar dalam menyelenggara kereta...Dia mendapati punca utama keluar minyak dari bahagian Oil seal Crankshaft...ada juga lelehan minyak power Stearing dari getah penyambung minyak dan juga Pump clucth di bahagian atas bocor...
Nampaknya kerosakkan ini perlu dibaiki dengan segera kalau tidak boleh menyebabkan jangkitan pada bahagian lain pulak...Memandangkan kereta di bengkel banyak awi menyuruh aku menempah dulu barang sebelum hantar untuk deselenggara...
Selepas selesai  mengetahui semua kerosakkan...
Awi pun dengan segera menempah barangan yang perlu di tukar kepada unit  bengkel ...
Hari Khamis barang sampai hari Jumaat pagi aku hantar kereta rempit aku ke bengkel untuk diselenggara...Menurut Awi kereta siap hari selasa Depan...Ok janji Kereta aku sihat seperti biasa dan dapat menjalankan tugas rasmi dengan selamat dan tenang.

2 comments:

Anonymous said...

tukarla keta baru bro...company ko tak manpu ka?cakap kat company ko dah boleh hantar muzium la...hahaha

Anonymous said...

tukarla keta baru bro...company ko tak manpu ka?cakap kat company ko dah boleh hantar muzium la...hahaha